Zmiana obrazka po najechaniu na niego myszką (menu)

anteeekg

No avatar

2008-05-07 11:33

Witajcie forumowicze. Mam problem :
nie wiem jak zrobić by po najechaniu myszką na obrazek zmieniał się on... chodzi o górne menu pod logo. Wiem że kod do tego menu to:

/* MENU TOP BELOW LOGO */
#menu2{float:left;font-size:1.08em;list-style:none;}
#menu2 li{float:left;}
#menu2 a{display:block;float:left;height:38px;padding:0 14px;border-right:1px solid

#d1bd9d;background:url('img/nav.gif');background-color:inherit;color:#f0efcd;font-weight:bold;line-height:38px;text-de coratio

n:none;}
#menu2 a:hover{background:url('img/nav.gif') left bottom;background-color:inherit;color:#fff;text-decoration:underline;}
#menu2 .selected{background:url('img/nav.gif') left bottom;background-color:inherit;color:#fff;text-decoration:underline;}

GDZIE I CP WKLEIĆ BY DZIAŁAŁO ?
Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

» Quick.Cart v3.x

Jestem zielony

Makaron

2008-05-08 08:23

No więc wykorzystany jest tutaj powszechnie już znany mechanizm na używanie rolloverow (czyli obrazków zmieniających się po najechaniu na nie myszką). Niezbędne jest wcześniejsze przygotowanie sobie odpowiednio zmodyfikowanego obrazka. Do menu w podstawowej wersji wykorzystany jest taki: http://img396.imageshack.us/img396/5672/navai3.gif
Trzeba tutaj zwrócić uwagę na to, że obrazek ten jest jakby powielony w pionie (tło w tym przypadku się powiela po osi x, ale to nie musi być w regułą, można użyć szerokich, całych obrazków, byle miały takie same wysokości i były właśnie w taki sposób ustawione jeden pod drugim). To bardzo ważna cecha, bo mając już tak utworzony plik teraz patrzymy na kod tego menu:

#menu2 a{display:block;float:left;height:38px;padding:0 14px;border-right:1px solid #d1bd9d;background:url('img/nav.gif');background-color:inherit;color:#f0efcd;font-weight:bold;line-height:38px;text-de coration:none;}

i