Po dodaniu produktu do koszyka numer zamowienia sie zwieksza

become

Avatar: become

2007-07-26 22:00

kolejna masakra. panowie ciezko mi to przyznac, ale kto tam u was jest specjalista od funkcjonalnosci ?
jak mozna zaprojektowac sklep, gdzie id zamowienia jest generowany w taki sposob ?
przeciez nie bede trzymal wszystkich zamowien po to, aby byla ciaglosc numeracji

naprawde zrobcie cos z tym
proponuje mozliwosc edytowania wzoru dla numeru zamowienia z poziomu admina
dla mnie jest to blad, bo nie przemawia do mnie tlumaczenie "edytuj plik db/order.php"

» Quick.Cart v2.x

become

Avatar: become

2007-07-26 22:22

poza tym, napisalem juz to in english :)
bledem jest generowac numer zamowienia w momencie dodania czegokolwiek do koszyka.
przeciez NUMER ZAMOWIENIA - jest numerem Zamowienia a nie numerem DODANIA do koszyka.
cos tu komus sie rozminely pojecia.

treewood (OpenSolution)

Avatar: treewood

2007-07-27 06:33

become - bycmoze uznajesz to za wade. Czesciowo jest to zaleta. Zapoznaj sie z ta ksiazka: http://helion.pl/ksiazki/sklep.htm
Ksiazka ta opisuje problem porzuconych koszykow. Dzieki temu, ze numer nie jest po kolei mozesz wyciagnac pewne wnioski. Po pierwsze co ile numerow skladane jest poprawienie zamowienie, po drugie co mozna zrobic by ludzie coraz mniej porzucali koszyk, po trzecie dlaczego ludzie porzucaja koszyk.

Majac ta wiedze postaraj sie tak przeanalizowac sklep by takich opuszczonych koszykow bylo jak najmniej. Bycmoze klienci nie wiedza u kogo kupuja? Moze nie wiedza ile zaplaca za przesylke? Moze nie wiedza nic na temat czasu dostawy? Moze nie wiedza jak dlugo bedzie przesylka docierac? Moze nie wiedza jak maja zaplacic? W tej ksiazce jest wiele postawionych pytan z ktorymi klienci borykaja sie jak wejda do koszyka i nie wiedza co robic dalej.
Od tych spraw sa cale ksiazki na temat web usability. My w naszym sklepie mamy tez przerwy ale staramy sie robic wszystko by tego bylo coraz mniej. I przyznam, ze z sukcesem.

Popatrz na kilka sklepow, ktore webusabillity maja na wysokim poziomie: amazon.com, merlin.pl. Wystarczy dodac tam produkt do koszyka i przejsc do koszyka. Okazuje sie, ze na dzien dobry dostaje sie pewne informacje by rozwiac pewne watpliwosci. Informacje o reklamacjach, kontakcie, kosztach dostawy i innych opcjach wyswietlaja sie w czytelnej formie w boksie. To tylko przyklad.

Bez zaawansowanych narzedzi do badania ciezko bedzie Ci wyciagnac dlaczego tak jest a nie inaczej na sklepie. Jednak bez dziur w numeracji ciezko bedzie Ci sprawdzic czy po miesiacu od zmiany na sklepie orientacja klientow na Twoim sklepie wzrosla czy nie. Czynnikow jest bardzo bardzo duzo. To nie temat na te dyskusje.

Planujemy zrobic w nowszej wersji wybor taki, ze jesli ktos nie bedzie chcial to numeracja bedzie sie generowac po kolei. Jednak nie do konca uznalbym to za wade.

Mam goraca prosbe. Prosze nie pisz na te same sprawy w 2 tematach jak to zrobiles teraz i poprzednim razem. Robi sie z tego powodu sztuczny tlok i zamieszanie.

become

Avatar: become

2007-07-30 11:01

piszesz tutaj o zaletach, ale moze wlasnei to powoduje blad zwiazany z uszkadzaniem sie pliku /orders.php - nie pomyslales ?

treewood (OpenSolution)

Avatar: treewood

2007-07-30 13:40

become - przyczyn moze byc wiele. Napewno to tez moze miec wplyw. Jednak problem moze wystapic w kazdym momencie gdy zapisywane jest zamowienie. Czy to przy dodawaniu do koszyka, czy przy skladaniu zamowienia, czy przy zapisywaniu statusu zamowienia itd.

troberto

No avatar

2007-08-01 18:45

Mnie również nie odpowiada ta funkcjonalność licznika id_order, ale powili sie z tym zacząłem godzić po wielkokrotnym podnoszeniu tego tematu na forum. Ale moze pośrednim - tymczasowym rozwiązaniem byłoby np. automatyczne informowanie admina o zmianie numeru zamówienia przy okazji porzucenia koszyka. treewood co o tym myślisz?

robert

Do góry
o nas | kontakt